איך לעצב אתר שימשוך לקוחות

כשאתם מבקרים באתר אינטרנט, מה הדבר הראשון שתופס את תשומת הלב שלכם?

האם זו פלטת הצבעים? פריסת האתר? או אולי תמונות וסרטונים מעניינים? האמת היא, שעיצוב אתרים זה יותר מיצירת עיצובים יפים ואסתטיים. עיצוב אתר אומר הבנת הפסיכולוגיה שמאחוריי התנהגות המשתמש וקבלת ההחלטות שלו. 

בכתבה הזו, נדבר על הפסיכולוגיה המרתקת שמאחוריי עיצוב אתרים ואיך היא משפיעה על הדרך בה אנו מבצעים אינטרקציות באתרי אינטרנט. 

רושם ראשוני:

בדיוק כמו בעולם האמיתי, גם בעולם הדיגיטלי רושם ראשוני הוא קריטי. כשמבקרים מגיעים לאתר אינטרנט מסוים, נוצר להם ישר רושם ראשוני שיכול להשפיע על החוויה הכללית שלהם בהמשך השימוש באתר.

התופעה הזו ידועה בשם " אפקט ההילה"', בעולם הדיגיטלי המונח מתייחס לכך שאם האתר שלכם נראה מקצועי ויפה, משתמשים ינטו לחשוב שגם התוכן והשירותים שאתם מציעים הם מקצועיים וטובים. 

עצה מאיתנו: וודאו שסגנון העיצוב של האתר שלכם תואם לשירות שאתם מציעים ולקהל היעד שאתם פונים אליו. מעבר לכך שהאתר יהיה אסתטי ויפה, חשוב שהוא גם יעביר באופן ברור את אופי העסק שלכם.

פסיכולוגית צבעים:

לצבעים ישנה השפעה חזקה על הרגשות וההתנהגות שלנו. מעצבי אתרים משתמשים בצבעים מסוימים כדי לגרום לרגשות מסוימים או לביצוע פעולות ע"י המשתמשים. 

למשל:

אדום – מעורר דחיפות והתרגשות. לרוב משתמשים בו לכפתורים כמו "קנו עכשיו!" או להודעות חשובות.

כחול – מייצג אמינות ובטחון. לרוב משתמשים בצבע כחול לחברות טכנולוגיות או שירותים כספיים.

ירוק – מקושר לטבע ובריאות. לרוב בשימוש באתרי טבע ובריאות או מוצרי מזון שרוצים להציג את עצמם כבריאים ו\או טבעיים.

הבנה של פסיכולוגיית הצבעים מאפשרת למעצבי אתרים לבחור פלטת צבעים שמתאימה למטרה והמסר של האתר.

עצה מאיתנו: בחר בפלטת צבעים שמתאימה לאישיות של המותג שלך ומעוררת את הרגשות שאתה רוצה לעורר במשתמשים שלך.

טיפוגרפיה:

טיפוגרפיה היא יותר מבחירת פונטים יפים. היא משחקת תפקיד חשוב בקריאות התכנים וחווית המשתמש.

הפסיכולוגיה של טיפוגרפיה מורכבת מהאלמנטים הבאים:

סטייל הפונט – פונטים מסוג סריף כמו למשל Times New Roman משדרים מסורת ואמינות בעוד שפונטים מסוג סאנס-סריף כמו Ariel משדרים מודרניות ופשטות. 

גודל הפונט – פונטים גדולים הם לרוב יותר קריאים, במיוחד במכשירים ניידים, ולכן יכולים לשפר את חווית המשתמש. קריאה נוחה תעודד את המשתמש לקרוא עוד מהתוכן ותיצור אצלו תחושה חיובית יותר כלפי המוצר או השירות.

מרווחי שורות – מרווחי שורות נכונים משפרים את הקריאות של הטקסט ואת יכולת ההבנה של המשמש.

עצה מאיתנו: בחר בפונטים שמתאימים לתוכן שאתה מנסה להעביר וזכור לוודא שהתוכן קריא וברור בכל סוגי המכשירים.

חוק השלישים והיררכיה ויזואלית:

חוק השלישים, שנלקח במקור מתחום הצילום והאומנות, הוא עקרון בתחום העיצוב של חלוקת המסך לגריד של 9 חלקים שווים. הנחת אלמנטים חשובים כמו כותרות, תמונות, הנעות לפעולה וכפתורים בהצטלבות של חלקים אלו תיצור פריסה נעימה ומאוזנת במסך.

היררכיה ויזואלית זהו עוד אספקט קריטי בפסיכולוגיה שמאחורי עיצוב אתרים. היררכיה ויזואלית תנחה את תשומת הלב של המשתמשים לאלמנטים החשובים ביותר בעמוד. 

לדוגמא, כותרת בולטת וגדולה תמשוך יותר תשומת לב מטקסט קטן ודק. 

עצה מאיתנו: השתמשו בחוק השלישים ובהיררכיה ויזואלית בכדי להנחות את המשתמשים בין כל התוכן שבאתר ולכוון אותם לאלמנטים חשובים ופעולות שאתם רוצים שיבצעו.

עומס קוגניטיבי מול פשטות:

עומס קוגניטיבי הוא המאמץ הדרוש לאדם בכדי לעבד מידע המוצג לו.

בעיצוב אתרים, המעטת העומס הקוגנטיבי של משתמשים ככל האפשר יעזור ליצור חוויית משתמש טובה ויגרום למשתמשים לבצע פעולות באתר שלכם. 

ניווט פשוט, כותרות ברורות, ותוכן שמסודר היטב באתר, ממעיטים בעומס הקוגנטיבי של משתמשים ועוזרים להם למצוא את מה שהם מחפשים באתר האינטרנט שלכם.

בניית אמון עם ביקורות וחוות דעת:

לאנשים יש נטייה לבטוח יותר באתר אם הם רואים שאנשים אחרים בוטחים בו גם כן.

פה עיצוב האתר נכנס לפעולה – שלבו בעיצוב שלכם ביקורות, עדויות, דירוגים וכו' שיתרמו לבניית האמון עם הלקוחות שלכם. 

עצה מאיתנו: שלבו את האלמנטים הנ"ל במקומות אסטרטגיים באתר שלכם ולא סתם בעמוד אקראי. נסו לשלב אותם בעמודים של מוצרים או בעמוד הרכישה. 

דחיפות ומחסור:

דחיפות ומחסור הם טריגרים פסיכולוגיים חזקים מאוד שמניעים אנשים לפעולה.

הצעות לזמן מוגבל, טיימרים שסופרים אחורה, התרעות על מלאי שאוזל וכו' יכולים להניע את המשתמשים לרכוש מוצר או לבצע פעולה כלשהי באתר. 

עצה מאיתנו: שימו לב שאתם משתמשים בטקטיקות האלה בחוכמה ובצניעות ולא יוצרים אצל המשתמשים תחושה שאתם מתמרנים אותם או עובדים עליהם.

הנושאים שדיברנו עליהם בכתבה זו הם חלק מעולם שלם ודינמי שמשלב אומנות ומדע בכדי ליצור חוויות דיגיטליות ממוקדות משתמשים. ע"י הבנה של הדרך בה משתמשים רואים את האתר ומבצעים בו פעולות, כמו כן מהם המניעים שלהם, מעצבי אתרים יכולים ליצור עיצובים שפונים לרגש ולהתנהגות של המשתמשים. 

רוצים לעצב אתר יפה ומושך לעסק שלכם? פנו לג'ט בניית אתרים.

וזכרו, אתר טוב הוא לא רק אתר שנראה יפה ואסתטי, אלא אתר שמנחה את המשתמשים בו, בונה אמון, ומשיג את המטרות שלשמן האתר הוקם. 

‏‏‎ ‎השירותים שֶׁלָּנוּ‎‎‎‏‏‎ ‎
לקוחות מַמְלִיצִים
תיק עֲבוֹדוֹת
צרו קֶשֶׁר